نکات فنگ شویی برای موقعیت یابی آشپزخانه در طرح طبقه منزل
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نکات فنگ شویی برای موقعیت یابی آشپزخانه در طرح طبقه منزل
فنگ شویی هنر قرار دادن چینی باستان است ، عملی با هدف ایجاد یک جریان انرژی سالم در سراسر خانه شما و ایجاد پایه ای برای یک زندگی متعادل و هماهنگ. جای تعجب نیست که آشپزخانه به ویژه نقش مهمی در فنگ شویی دارد. مکان ، طراحی و اصول فنگ شویی آشپزخانه شما همگی در یک طرح کلی فنگ شویی بسیار مهم در نظر گرفته شده است. آشپزخانه شما بخشی از به اصطلاح "سه گانه فنگ شویی" خانه شما است - اتاق خواب ، حمام و آشپزخانه - و هر یک از آنها برای سلامتی و سلامتی شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند.


نقشه های طبقه خوب و بد فنگ شویی
بدیهی است که توانایی شما در ایجاد یک نقشه کامل فنگ شویی محدود است ، مگر اینکه از ابتدا خانه ای بسازید و بتوانید هر اتاق و پنجره ها و درها را دقیقاً در مکان دلخواه خود قرار دهید. در یک خانه مستقر ، شما باید با الگوی جریان انرژی موجود کار کنید ، نکات مثبت را افزایش دهید و برای هرگونه گرایش انرژی منفی که وجود دارد ، "درمان" کنید.


اگر شما در حال ساخت خانه از ابتدا هستید ، یا هنگامی که در حال انجام یک پروژه بزرگ بازسازی هستید ، ممکن است این لوکس را داشته باشید که موقعیت آشپزخانه را - و همچنین سایر اتاق ها - دقیقا همان جایی که می خواهید آن را در طبقه کلی بخواهید ، انتخاب کنید. طرح.


در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام کار با موقعیت آشپزخانه برای یک نقشه خوب فنگ شویی به خاطر بسپارید. غالباً ، این به معنای جلوگیری از برخی مشکلات است که مانع جریان انرژی فنگ شویی می شود.


از قرار دادن آشپزخانه در نزدیکی درب جلو خودداری کنید
بدترین موقعیت فنگ شویی در آشپزخانه ، آشپزخانه ای است که در آن ورودی مستقیم وارد آشپزخانه شود و آشپزخانه اولین فضایی است که مشاهده می شود. این فقط مربوط به یک نقشه طبقه است که شما به معنای واقعی کلمه از طریق آشپزخانه به خانه می آیید. وقتی آشپزخانه بیشتر در نقشه قرار می گیرد و تا حدی از ورودی جلو دیده می شود ، اعمال نمی شود.

وقتی این طرح طبقه ناخوشایند اجتناب ناپذیر باشد ، هنوز سناریوهای بهتر و بدتری وجود دارد. کوره ای که می توانید از درب ورودی آن را ببینید یا با درب جلو هم تراز باشد ، بدترین فنگ شویی محسوب می شود. اگر یک منظره زیبا از آشپزخانه خود مانند یک جزیره آشپزخانه با چند گل یا یک باغ گیاهان کوچک روی آن مشاهده کنید ، که می تواند تعادل را به سمت فنگ شوی بهتر بهتر کند ، کمی بهتر است. اگر می خواهید فنگ شویی از طرح نامناسب آشپزخانه را برطرف کنید ، مخصوصاً از آنجا که جابجایی اجاق گاز سخت است ، می توانید انواع درمان های فنگ شویی را کشف کنید.

از قرار دادن حمام در مجاورت آشپزخانه خودداری کنید
مکان بد دیگر فنگ شویی آشپزخانه یا زیر حمام است یا رو به درب حمام (درب حمام در مجاورت اجاق گاز یا جزیره آشپزخانه بدترین وضعیت است). دلیل این امر شامل عقل سلیم (و رایحه) است زیرا شما نمی خواهید بوی حمام با رایحه غذا مخلوط شود.

همچنین ، از آنجا که آشپزخانه مکانی است که انرژی آتش نشانی خانه را تغذیه می کند ، شما نمی خواهید که این انرژی مستقیماً از طریق دستشویی که محل خروجی محسوب می شود ، خارج شود. سرانجام ، سرویس بهداشتی به عنوان عنصری آب در نظر گرفته می شود که مستقیماً با آتش آشپزخانه رقابت می کند و می تواند شعله های آتش را خاموش کند.

سایر نقاط مشکل
سایر مکان های تا حدودی مشکل ساز برای آشپزخانه عبارتند از:

مکان آشپزخانه بسیار نزدیک به راه پله. این دو انرژی در مقابل یکدیگر هستند و بهتر است در فاصله دور نگه داشته شوند.
یک مکان آشپزخانه بسیار نزدیک به اتاق خشکشویی یا گاراژ. این وضعیت نسبتاً چالش برانگیزتری است زیرا کار و بهبود این سناریوها نسبتاً آسان است.
آشپزخانه ای دقیقاً در مرکز خانه. شما نمی خواهید قلب شما در آتش باشد. تمام آنچه لازم است این است که آشپزخانه کمی از مرکز خانه خارج شود.
چیدمان خوب درون آشپزخانه
عناصر مختلفی وجود دارد که در طراحی واقعی آشپزخانه مهم هستند. یک قانون فنگ شویی خوب برای چیدمان آشپزخانه رعایت اصل مثلث کلاسیک آشپزخانه است ، جایی که اجاق ، یخچال و سینک یک مثلث کار تشکیل می دهند. این اصل فنگ شویی خوب توسط بسیاری از طراحان آشپزخانه کاملاً شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد ، خواه این افراد تمرین کننده فنگ شویی باشند یا نه. یک اصل کمتر شناخته شده ، اما یک مورد بسیار مهم برای فنگ شویی ، اجتناب از قرار گرفتن اجاق در جای خود است تا بتوانید پشت به در آشپزی کنید.





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: